CMD

CMD is een combinatie tussen techniek en design. Conceptueel gaat het verder in op mijn vorige opleiding, mediavormeving. Technisch is het zelfstandig verder ontwikkelen. Het onderwijs bij CMD Breda is gebouwd op 4 hoofdpijlers: Technology, Human, Story en VOID. Hierin staan de relaties tussen mens & technologie, mens & maatschappij, mens & media en onbenutte designruimte centraal.

Sensors & Senses:

Tijdens het brainstormen zijn we met enkele concepten gekomen waarmee een zwak zintuig kunnen versterken of voorzien van nieuwe context.

Dit idee is afkomstig van de sensorlympics. We wilden dit graag verder uitwerken, omdat we er meerdere soorten gebruik in zagen, en bovendien voldoet het aan alle eisen die gesteld waren. Door haptische terugkoppeling kunnen mensen met een visuele beperking ruimtes navigeren zonder de plinten aan gort te tikken met een blindengeleidestok.

Klik op de foto’s om te navigeren in mijn ontwerpproces.

Immersive storytelling:

Tijdens de module Immersive Storytelling hebben we als groep gewerkt aan een speelbaar verhaal waarin de speler het leven in een toekomstige stad door de ogen van een bewoner van die stad kan ervaren. Tijdens dit project was ik de game-programmer. Ik zorgde ervoor dat alle ideeen en assets verwerkt werden in een speelbare scene. Hiervoor heb ik mezelf gespecialiseert in Unity.

Bekijk de video

Predictive design:

Tijdens predictive design heb ik geleerd hoe om te gaan met informatie met client side machine learning, en het omzetten in een functionerende web-app.

Omdat m15.js een JS libary is, had ik deze na een halve dag onder de knie. Daarna ben ik begonnen met implementeren in mijn eigen applicaties, en uiteindelijk kwam ik op het idee om een meting te maken over de balans tussen werk en studie. Deze lijn is erg dun, en dit leek mij dus een mooi scenario om te voorspellen op basis van ervaringen van andere “Young professionals”.

De applicatie is goed ontvangen, en is te gebruiken op pd.nolandejong.nl